Aku suka nak share tentang...

********* Kat sini aku suka nak sharekan tentang pelbagai resepi yang aku & suami pernah buat serta aktiviti-aktiviti menarik sepanjang zaman*********

Friday 30 September 2011

Rumah Terbuka Raya 2011

Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi kerana mempermudahkan urusan aku & suami utk rumah terbuka kami pada 25 Sept 2011 (Ahad) 2.00pm~7.00pm...Hampir 100 orang tetamu yang datang termasuk kanak-kanak...Penat badan, sakit sendi-sendi, mengantuk semuanya bercampur menjadi satu. Namun itu semua berbaloi kerana apa yang lebih penting, aku gembira kerana dapat menjamu teman-teman di samping mengeratkan lagi silaturahim antara kami semua. Suami aku selalu berpesan, setiap tetamu yang datang ke rumah membawa rahmat kepada tuan rumah dan membawa keluar seribu penyakit.. Sokongan & dorongan yang padu dari suami benar2 menyentuh hati dan perasaan aku..Mengalir air mata aku dengan pengorbanan yang cukup besar dari suami..

Memang mencabar sebab cuma kami berdua yang menyediakan segala preparation. Adik aku plak tugas dia deko2 rumah...Segala lauk pauk adalah hasil tangan suami aku sementara selebihnya aku yang masak.. Antara menu yang kami sediakan adalah:
1) Nasi himpit
2) Ayam panggang bersos
3) Ayam masak kari
4) Daging Masak Hitam
5) Bubur pulut Hitam
6) Kek Span
7) Keropok ikan
8) Maruku ikan
9) Aneka Kuih Raya
10) Fresh orange + anggur


shot ni suami aku yg amik

Kepak ayam panggang bersos

Ayam masak Kari

Daging Masak Hitam Istimewa

Nasi Himpit

Bubur Pulut Hitam

Kek Span Pandan

Rombongan Nurie
Rombongan Geng TAMSIS
Tunang Jue, Shah & Gili

Mas & Mirul
Keluarga Anem
Niza & Intan
Kak Lin anak beranak
Rombongan Kak CT Nur
Ex-housemate aku ~ EMA

Abg Lan & suami aku with Mimie montel
Keluarga Aidi
Kak Reha anak beranak
Kak Dedek -Jiran aku

Jiran sebelah rumah aku
Ida & Baby Nur
Baby Nur
Along & Che Ainon
Along dan anaknya
Rombongan Saa
Molly & The geng

Kak Esah@Cha
Rombongan Mie & Suami
Rombongan Kak Anie

Rombongan Kak Jamiah
Kat belakang - Mak kak Jamiah

Tetamu terakhir aku balik pukul 9.30malam... Rombongan Zam.... Aku sampai terlupa nak capture gambar dia sebb terlalu penat.. Apa-apapun terima kasih tak terhingga utk semua kawan-kawan aku kerana sanggup luangkan masa datang bertandang kat rumah.. SELAMAT HARI RAYA utk smua.. MAAF ZAHIR & BATIN.. Tahun depan kita beraya lagi... (^_^)

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.